ISTRAŽUJEMO ZA VAS: Šta je potrebno da biste postali influenser?
Ok, niste kraljica društvenih mreža poput neprikosnovene boginje Instagrama Kajli Džener, ali ukoliko imate bar jedan nalog na ovim platformama, uz malo truda, od vašeg ležernog online prisustva i ljubavi prema fotografiji možete da napravite ozbiljan posao.
Da li ste znali da neki influenseri zarađuju i do milion dolara godišnje samo od društvenih mreža? Iako je potrebno mnogo više od jednog filtera, simpatičnog selfija i zanimljivog haštaga, uz pomoć ovog malog vodiča možete da naučite kako da od svog hobija napravite karijeru. I to ozbiljnu!
Izgradite svoj brend
Izaberite fokus
Svaki instagram profil trebalo bi da ima svoju tematiku, ali i ciljnu grupu. Svejedno da li je u pitanju moda, hrana, putovanja, profil vašeg kućnog ljubimca ili vaš lični profil. Za početak, zapitajte se šta je to što volite da radite, a što možete da dokumentujete na razne načine? Najvažnije je da napravite kvalitetan profil koji će biti primamljiv ljudima. Na primer, frizerka Džuli Dastin (@JayHairBigga 67.000 pratilaca na Instagramu) svakodnevno deli savete u vezi sa svojim poslom na društvenim mrežama. „Gotovo svi moji klijenti čuli su za mene posredstvom socijalnih medija“, kaže Džuli čiji je fokus na prirodnoj kosi.
„Najuspešniji influenseri poznati su po specifičnim kategorijama“, tvrdi Amber Venz Boks (90.000 pratilaca @VenzEdits), predsednica i osnivačica platforme za influensere RewardStyle. To bi u prevodu značilo sledeće: ukoliko volite koktele, objavljujte zanimljive podatke i činjenice o ovom piću, uz obavezne prateće fotografije.
Koristite ono što imate
Nema potrebe da otvarate novi nalog. Očistite svoj Instagram, Tviter, Fejsbuk tako što ćete obrisati stare postove koji vam više ne koriste. Obavezno navedite svoje puno ime ili naziv svog brenda. U kratkoj biografiji jasno napišite čime se bavite i šta nudite. Važno je da vaš profil zaista predstavlja vas i ono što radite u najboljem svetlu.
Ozvaničite nalog
Na Instagramu imate opciju da preimenujete svoj nalog u biznis profil i to potpuno besplatno, objašnjava Ernest Džejms, osnivač i CEO influenser agencije Noire Management. Uz pomoć ove opcije imaćete nove informacije o tome u koje vreme ljudi najviše gledaju vaše postove, koliko ih je videlo, sačuvalo, komentarisalo… Autorka knjige Influenser Britani Henesi savetuje da napravite i veb-sajt. „Razmišljajte o tome kao o bekap verziji. Korisnici nisu vlasnici svojih profila (vlasnik je Instagram), već samo svog sadržaja i fotografija/videa i zato nije pametna ideja da ceo svoj posao postavitesamo na jedno mesto“, dodaje ona.
Pametno objavljujte
Objavljujte samo one stvari koje zapravo predstavljaju vaš brend. Fotografijetreba da na primamljiv način pokazuju ovo što vi nudite. „Zamišljam da pričam sa devojkom koja sedi na svom kauču i kojoj je potrebna motivacija“, kaže wellness influenserka Remi Išizuka (196.000 pratilaca @Rrayyme).
Napravite raspored
Da bi vam profil postao kvalitetan, najbitniji je sadržaj koji treba objavljivati redovno i u jednakim razmacima. „Jednom kada počnete sa objavama, pobrinite se da to činite stalno. Ne budite lenji“, naglašava Ernest Džejms. Na Fejsbuku, Instagramu i Tviteru postavljajte objave najmanje jednom dnevno, a maksimum tri puta u toku jednog dana. Kada je reč o Jutjubu, tu važe drugačija pravila: nedeljno je poželjno uploadovati oko tri videa, najbolje u isto vreme.
Majstor haštagova
Instagram je društvena mreža u čijem središtu pažnje je fotografija. Sve ostale propratne stvari, poput opisa te iste slike, haštagova, dodavanja lokacije, mogu samo pomoći ili odmoći u uspešnosti. Napišite oko 10 zanimljivih haštagova koji će olakšati ljudima da vas pronađu. Uvek pišite iste haštagove ispod fotografija. Možete da osmislite i neku svoju zanimljivu reč po kojoj ćete biti prepoznatljivi. Na primer, food blogerka Molly Yeh (370.000 pratilaca @MollyYeh) često dodaje haštag #GirlsMeetsFarm po kojem je već sada postala prepoznatljiva.
Angažujte se
Komunicirajte i sa velikim zvezdama koje se bave istim poslom kao i vi. „Ali, nemojte im slati privatne poruke“, kaže Džejms. Umesto toga, pratite ih i ostavljajte komentare. Ukoliko neko repostuje vašu sliku, na taj način ćete povećati broj pratilaca. Izuzetno je dobro kad neki veliki profili podeli vašu objavu jer na taj način dobijate dosta novih pratilaca, a to je i potvrda da je sam sadržaj koji objavljujete kvalitetan. Upravo to se desilo Remi Išizuki. Kada je imala samo 1.000 pratilaca, objavila je na svom instagramu tekst o programu vežbi jedne velike fitnes zvezde. „Tagovala sam je i ona je repostovala moju objavu. Preko noći dobila sam 8.000 pratilaca“, objašnjava Remi.
Borite se za sebe
Pravilo broj 1 kod zarađivanja od društvenih mreža je preuzeti inicijativu i ponuditi svoje usluge drugima. Od 100 vrata na koja će pokucati, 99 će vas verovatno odbiti, ali onaj jedan koji pristane je prvi posao na kojem ćete zaraditi. Ponekad i kompanije priđu prve, ali to je po pravilu retka praksa i rezervisana je samo za one najveće i najpopularnije influensere. Ostali moraju da se bore sami za sebe.
Saradnja sa brendovima
Kada steknete 5.000 pratilaca, možete da krenete u akciju! Napravite spisak brendova/kompanija/firmi koje stvarno volite i čije proizvode i sami koristite, i onda im se slobodno obratite. Predstavite se, objasnite ko ste i čime se bavite i ponudite svoje usluge. „Volim ovaj vaš proizvod i već dugo ga koristim. Volela bih da o njemu pišem na Instagramu i napravim objavu sa vama kao mojim sponzorima. Evo nekih mojih ideja“, savetuje modni influenser Kela Voker (70.000 pratilaca@KelaWalker). Na ovaj način možete da zaradite između 200 i 1.000 evra mesečno.
Izvor: Cosmopolitan
Foto: Arhiva
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74