Izvor:
11.04.2017 u 13:11

NAUČNICI DOŠLI DO ZAPANJUJUĆEG OTKRIĆA: Pronađena SUPER-ZEMLJA! (VIDEO)

Naučnici su prvi put uspeli da detektuju atmosferu oko jedne egzoplanete. Proučavali su planetu GJ 1132b, koja je udaljena 39 svetlosnih godina, a a skoro dva puta je veća od Zemlje.

Njihovi nalazi sugerišu da je “super-Zemlja” obavijena debelim slojem gasa, koji predstavlja ili vodenu paru ili metan ili njihovu mešavinu. Studija je objavljena u časopisu “Astronomical journal”.

Otkriće atmosfere i njeno opisivanje je veoma važan korak u potrazi za životom van Sunčevog sistema, međutim malo je verovatno da je ova planeta naslejiva, jer temperatura na njoj dostiže vrtgolavih 370 stepeni Celzijusa.

Najviša temperatura okruženja u kome je pronađen život na Zemlji iznosi 120 stepeni Celzijusa. Međutim, sama činjenica da je otkrivena atmosfera, daje jednu novu nadu – rekao je doktor Džon Sautvort sa instituta Kile.

Sama planeta je otkrivena još 2015. godine i nalazi se u orbiti zvezde koja je znatno manja, hladnija i tamnija od našeg Sunca. I dok je sama promena u svetlosti zvezde ukazala na planetu, naučnici su nastavili da proučavaju i način na koji molekuli u atmosferi apsorbuju svetlost, kako bi otkrili sastav.

Otkrili smo da planete oko zvezda sa manjom masom mogu da imaju atmosferu i da, pošto ih u svemiru ima tako mnogo, možemo da očekujemo da na nekoj od njih ima života – rekao je Sautvort.

Izvor: Telegraf