Izvor: kurir
21.02.2024 u 10:16

NAJVEĆA ZMIJA NA SVETU: Preko 200 kg, naučnici potvrdili da je u pitanju NOVA VRSTA

Najveća zmija na svetu otkrivena je u amazonskoj prašumi!

Severnu zelenu anakondu, dugu nepunih osam metara i tešku skoro 200 kilograma, otkrio je profesor i TV voditelj Frik Vonk. Uprkos tome što je anakonda imala glavu veličine ljudske profesor Vonk (40) se nije plašio da se približi monstrumu.

Neverovatni snimak prikazuje holandskog biologa kako pliva pored ogromne anakonde koja je debela kao automobilska guma.

MONSTRUM SE PROBIO IZ KAVEZA: Ubio vlasnika

Do sada je samo jedna vrsta zelene anakonde – takođe nazvana džinovska anakonda – bila prepoznata u Amazonu. Severna zelena anakonda sada je potvrđena kao posebna vrsta u novoj studiji objavljenoj u Diversitiju.

– Zajedno sa još 14 naučnika iz devet zemalja otkrili smo da je najveća vrsta zmije na svetu zelena anakonda. To su zapravo dve različite vrste. Zelene anakonde pronađene na severu njihovog područja u Južnoj Americi, uključujući Venecuelu, Surinam i Francusku Gvajanu, izgleda da pripadaju potpuno drugoj vrsti. Iako na prvi pogled izgledaju gotovo identično, genetska razlika između njih je pet i po odsto i to je ogromno. Ljudi i šimpanze se recimo genetski razlikuju jedni od drugih samo za oko dva odsto – navodi Vonk.