ZAŠTITNIK GRAĐANA POHVALIO POLICIJU: Ponašanje policije prema uhapšenima primer dobre prakse
Tim Zaštitnika građana u obavljanju poslova Nacionalnog mehanizma za prevenciju torture (NPM) danas je posle posete policijskih stanica u Beogradu ocenio da je ponašanje policijskih službenika prema osobama koje su uhapšene tokom protesta ispred Skupštine grada profesionalno i da predstavlja primer dobre prakse. U saopštenju Zaštitnika građana navodi se da su u cilju praćenja postupanja prema osobama koje su uhapšene tokom protesta u nedelju posećene policijske stanice Zemun, Novi Beograd, Stari grad i sedište PU za grad Beograd.
SAMO NE BEŽITE: Ovo su pravila ponašanja u slučaju zemljotresa
Navodi se da je tokom poseta policijskim stanicama zatečeno 14 zadržanih osoba sa kojima je tim NPM obavio nenadzirane razgovore i da se osim jedne osobe, koja je navela da je udarena rukom sa leđa i oborena na pod, niko od ostalih zadržanih lica nije se žalio na postupanje policijskih službenika prilikom lišenja slobode, zadržavanja i primene policijskih ovlašćenja. Za osobe koje su imale potrebu za lekarskim pregledom, on je omogućen.
Nijedna osoba nije primljena sa vidljivim povredama niti se žalila da je zadobila bilo kakve povrede. Za jednu osobu koja je navela da joj nije omogućeno da obavesti blisku osobu o lišenju slobode, u dokumentaciji je navedeno da nije želeo nikoga da obavesti o tome, dok su ostali naveli da su imali mogućnost da obaveste člana porodice ili blisku osobu o lišenju slobode.
Sve posete su bile nenajavljene, a u timu NPM je pored predstavnika Zaštitnika građana bio i predstavnik Komiteta pravnika za ljudska prava-JUKOM. Tim NPM je proveravao način ostvarivanja osnovnih prava zadržanih lica, koja su u isto vreme zaštitne mere od zlostavljanja: pravo na pristup lekaru i advokatu, pravo da o svom lišenju slobode obaveste blisku osobu, i način na koji su dovedena i zadržana lica informisana o svojim pravima.
Dodaje se da su uvidom u dokumentaciju, što je potvrđeno i u razgovorima sa zadržanim licima, utvrdili da su svim osobama uručena obaveštenja o pravima i rešenja o zadržavanju, a imale su mogućnost da kontaktiraju advokata po sopstvenom izboru, odnosno dodeljen im je advokat po službenoj dužnosti. Profesionalno postupanje rukovodstva i policijskih službenika tokom trajanja poseta NPM predstavlja primer dobre prakse u postupanju, u skladu sa zakonom predviđenom obavezom saradnje organa sa NPM. Tim Zaštitnika građana navodi u saopštenju da će nastaviti da prati postupanja policijskih službenika prema građanima.
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74
1 thought on “ZAŠTITNIK GRAĐANA POHVALIO POLICIJU: Ponašanje policije prema uhapšenima primer dobre prakse”
Kakve pohvale. Trebali su da postupe kao policija zapada – da umlati bagru i pusti pse na njih.