TRIKOVI KONOBARA ZA VEĆI BAKŠIŠ: Posle ovoga jednostavno nećete moći da ih ne nagradite
Kako da konobari dobiju veći bakšiš
Jeste li se ikada zapitali?
Koliko su „meke“ veštine važne u ugostiteljstvu? Za ugostitelje – podjednako važno kao tehničko poznavanje posla.
S obzirom da je „mušterija uvek u pravu“, verbalna komunikacija sa njima mora uvek biti na najvišem nivou ne bi li se na njih ostavio najbolji mogući utisak, poručuje Ksenija Beljan iz škole hetelijerstva.
Napominje da su u obrazovnim programima nedovoljno zastupljene upravo meke veštine – komunikacija, rešavanje konflikata, timski rad, empatija, kreativnost i pozitivan stav. Dodaje da je na taj problem posebno ukazala nastavnica Zagorka Ivanković, dugogodišnja mentorka učenicima iz ekonomske grupe predmeta.
– Ona je u nastavni plan uvrstila obrazovni program“Raise The Bar Youth“, čiji je cilj dodatno osposobljavanje učenika srednjih škola s ugostiteljskim i turističkim usmerenjima prenosom mekih i poslovnih veština – rekla je Beljan za Gloria.hr.
Zašto su te veštine toliko važne za sve koji žele izgraditi uspešnu karijeru kao konobari, barmeni, baristi, kuvari, ugostitelji, menadžeri hotela i ostali zaposleni na sličnim poslovima?
Jedna od najvažnijih veština: Pozitivan stav
Pozitivan stav prema poslu, gostima i kolegama je jedan od najvažnijih veština zbog višestrukog uticaja na celokupno iskustvo gosta, kvalitet usluge, timsku dinamiku i poslovni ugled. Osmeh, dobro raspoloženje, čak i kad vam dan nije dobar, podstiče atmosferu topline i gostoljubivosti. Osim toga, u konkurentnom svetu ugostiteljske delatnosti izvanredna iskustva ostavljaju neizbrisiv utisak na goste i podstiču ih da se vrate tamo gde su se osećali dobrodošlo.
Dobra komunikacija, podrazumeva pre svega aktivno slušanje i razmenjivanje informacija na prikladan način, a potom i čitanje neverbalnih znakova i prilagođavanje stila komunikacije zavisno o tome s kim razgovarate.
Emocionalna inteligencija
Emocionalna inteligencija znači da ćete biti spremni da preuzmete odgovornost za vlastito ponašanje i greške, i da ste u stanju razmotriti kako vaši postupci utiču na druge goste i kolege i kako da pristupate s razumevanjem i empatijom.
„Odgovor na primedbu“
Rešavanje problema – koliko dobro menadžeri i zaposleni mogu upravljati sukobima, ima veliki uticaj na uspeh ugostiteljske firme, i među zaposlenima, i u komunikaciji s gostima. Jedno istraživanje pokazalo je da bi 83% anketiranih gostiju ponovo rezervisalo sobu u hotelu kad bi od uprave dobili razuman odgovor na svoju negativnu mrežnu recenziju.
Kreativnost i oko za detalje
Kreativnost je takođe važan deo ugostiteljske i turističke delatnosti, i ne odnosi se samo na stvaranje odličnih jelovnika i umetnosti crtanja po kafi nego i na oblikovanje posebnih usluga i iskustava koje će svaki gost ceniti. To su, na primer, odlična organizacija, besprekorno uređene sobe, dobro predstavljena jela ili pažljivo osmišljene turističke ture.
Poslednji ali ne najmanje važan – rad u timu
Timski rad – poslednja je, ali ne manje važna veština je timski rad. Često se nalazi u radnim biografijama, no kad dođe vreme da se njome neko pohvali, mnogi ipak odstupe. Rad u timu olakšaće upravo dobre komunikacijske veštine, što je posebno važno u ugostiteljstvu i turizmu.
Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.
Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74