Izvor: BSCHAPPY
21.05.2024 u 21:52
0

RATEL OBJAVIO ANALIZU: Koliko pošiljaka je uručeno na vreme, a koliko je izgubljeno: Analiza kurirskih usluga u Srbiji

 U roku od jednog dana kurirske službe u Srbiji uručile su 80,50 odsto pošiljaka, dok je 3,16  odsto pošiljaka imalo vreme prenosa duže od pet dana, pokazuje analiza koju je sproveo RATEL nad poslovanjem pet poštanskih operatora značajne tržišne snage.

Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge – RATEL je u periodu od oktobra do decembra 2023. godine, sprovelo uporedno merenje i analizu (Benchmarking) parametara kvaliteta ekspres usluga, nad pet poštanskih operatora značajne tržišne snage: Aks express, Bex express, City express, D express, Post express – Pošta Srbije, kroz četiri osnovna kriterijuma i 13 podkriterijuma.

„Osnovni cilj merenja je da se korisnicima usluga pruži uvid u kvalitet obavljanja ekspres usluga u Republici Srbiji, da se operatorima posredno ukaže koje procese poslovanja treba unaprediti u cilju povećanja nivoa kvaliteta usluge, kao i da dobijeni uporedni rezultati doprinesu podsticanju konkurencije na tržištu ekspres usluga, odnosno unapređenju kvaliteta usluga“, naveo je RATEL.

Prema sprovedenom merenju, prosečno vreme prenosa ekspres pošiljaka u Srbiji je 1,26 dana.

„Prosečno vreme potrebno za uspostavljanje komunikacije sa operaterom kol centra prilikom zahteva za preuzimanje pošiljke na adresi, je tri minuta i 10 sekundi. Prosečno vreme od podnošenja zahteva za preuzimanje pošiljaka do dolaska kurira na adresu je četiri sata i 16 minuta“, navodi RATEL u saopštenju.

Kada je reč o zahtevima za preuzimanje pošiljaka koji nisu realizovani, njih je u proseku 35,20 odsto (zahtevi koji su odbijeni odmah prilikom poziva kol centra ili kurir nije došao da preuzme pošiljku).

Podaci pokazuju i da je 80,50 odsto pošiljaka uručeno u roku od jednog dana, kao i da je 3,16  odsto pošiljaka imalo vreme prenosa duže od pet dana.

Izgubljeno je 0,31 odsto pošiljaka.

Tri od pet operatora ima mogućnost plaćanja poštarine platnom karticom kod kurira.

„U odnosu na 2022. godine, dobijeni rezultati merenja u 2023. godini su nižeg kvaliteta usled uticaja obustava rada dela zaposlenih u JP Pošta Srbije u novembru 2023. godine, što se reflektovalo i na preopterećenost raspoloživih kapaciteta ostalih poštanskih operatora i nemogućnost preuzimanja svih pošiljaka iz planiranog uzorka za merenje“, ukazuje RATEL.

PREUZMITE MOBILNE APLIKACIJE

Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.

Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74

Ostavite komentar

Unesite pojam i stisnite enter