Izvor:
30.09.2019 u 12:09
0

VREDNOST RADOVA 207 MILIONA EVRA: Umrežavanje pruga i autoputeva suština razvoja!

Povezivanje različitih vidova saobraćaja je način na koji se Srbija danas razvija, izjavila je danas potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović tokom obilaska radova na rekonstrukciji pruge Jajinci – Mala Krsna i na izgradnji deonice obilaznice oko Beograda, od Ostružnice do Bubanj potoka.

Mihajlovićeva je rekla da se do 2014. godine nije ulagalo u srpske železnice, a da su one danas strateško opredeljenje vlade.

Kao što smo završili drumski Koridor 10, tako radimo i na železničkom, jer nam je cilj da vratimo saobraćaj, posebno kargo saobraćaj, na naše pruge. Srbija je najkraća ruta između istoka i zapada i ako se ide drumskim saobraćajem kraći je put za 150 km u odnosu na koridore preko Bugarske i Rumunije, a železnicom za čak 350 kiliometara nego preko Koridora 4. Sramota je što se decenijama pre nije ulagalo u železnice – , rekla je ona.

Miahajlović je istakla da je to komparativna prednost Srbije i mogućost da se privreda razvija.

Potpredsednica vlade dodala je da je od vitalne važnosti za razvoj Srbije povezivanje različitih vidova saobraćaja.

-Vratili smo železnice na mapu Evrope, kao što to činimo sa drumskim koridorima. U drumskom saobraćaju smo na autoputu imali 37 miliona vozila u 2014, a ove godine imaćemo 60 miliona vozila – , istakla je ona.

Mihajlović je istakla da se sada realizuju mnogi železnički projekti i najavila da će sutra biti puštena u saobraćaj rekonstrisana pruga Kragujevac – Lapovo, kojom će vozovi saobraćati brzinama većim od 100 km na sat.

Kada je reč o pruzi Jajinci – Mala Krsna, Mihajlović je rekla da će njena rekonstrukcija biti završena u avgustu sledeće godine, kada će njome vozovi moći da saobraćaju 120 km na sat umesto 50 km na sat.

Direktor Infrastrukture Srbije Miroljub Jeftić rekao je da je vrednost radova na deonici Jajinci – Mala Krsna 39,2 miliona evra.

– Rekonstruisaćemo prugu u dužini od 55 kilometara, a uz to i 13 kilometara staničnih koloseka, i izgraditi novu stanicu u Maloj Krsni. Projekat podrazumeva i izgradnju šest stajališta, tri tunela i dva mosta. Hvala resornom ministarstvu na naporima da obezbedi sredstva kako bi naše železnice bile deo evropskih – , rekao je on.

Infrastruktura železnice Srbije počela je u maju, u železnickoj stanici Umcari, rekonstrukciju pruge Jajinci – Mala Krsna i železnicke stanice Mala Krsna, u dužini od ukupno 68,8 kilometara.

Reč je o pruzi na međunarodnom železnickom Koridoru 10 kroz Srbiju.

Tom prugom u proteklom periodu saobraćali su samo teretni vozovi.

Zbog lošijeg stanja železničke infrastrukture putnicki vozovi već dve godine na deonici Jajinci – Mala Krsna ne saobracaju, vec izmedu Beograda i Velike Plane idu pravcem preko Mladenovca. Tokom izvodenja radova, svi putnicki i teretni vozovi ce saobracati prugom Beograd – Mladenovac – Velika Plana.

Od toga vrednost radova na pruzi Jajinci – Mala Krsna iznosi 30,3 miliona evra, dok za rekonstrukciju železnicke infrastrukture u stanici Mala Krsna iznosi 8,9 miliona evra.

Takođe, od tog iznosa cak 1,7 miliona evra bice izdvojeno za uredenje putnih prelaza na pruzi Jajinci – Mala Krsna. Finansiranje je obezbedeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Rekonstrukcijom pruge obuhvaćena je zamena šina, pragova i kontaktne mreže, kao i ugradnja optickog kabla, dok je u železnickoj stanici Mala Krsna predviđena i zamena svih skretnica na kolosecima.

Pored toga, gradevinski ce biti ureden i 31 putni prelaz na toj deonici, uz zadržavanje postojece signalizacije, a bice ugraden i video nadzor na putnim prelazima duž ove deonice.

Radove na rekonstrukciji građevinske i elektrotehnicke infrastrukture na ovoj pruzi izvodi konzorcijum francuske kompanije "Kolas" i srpske "Energoprojekt", koji su do posla došli nakon sprovedenog međunarodnog tendera, u skladu sa pravilima EBRD-a.

Mihajlović je na istom mestu obišla i radove na izgradnji obilaznice oko Beograda, gde su angažovane kineske i azerbejdžanske firme.

Pomoćnik direktora Puteva Srbije Slavoljub Tubić rekao je da se na obilaznicu oko Beograda dugo čekalo, ali da se sada radovi izvode na svim sektorima.

Ukupna vrednost radova je 207 miliona, a oni se izvode na sektorima 4, 5 i 6. Sektor 4 biće završen u septembru naredne godine, a ostala dva do septembra 2022. – , rekao je Tubić.

Direktor kineske kompanije Pauer Čajna za Evropu Jang Bo zahvalio je potpredsednici vlade i ministarstvu na prilici da ova kompanija učestvuje na realizaciji ovako velikog projekta važnog za državu.

Dobili smo sve građevinske dozvole i svi uslovi su tu da posao obavimo kvalitetno i u roku – , rekao je on.

Deonica obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Bubanj potoka je duga 20,5 kilometara, glavni izvođač je Pauer Čajna, a glavni podizvođača je Azvirt.

Vrednost radova je 207 miliona evra.

Radovi su počeli u julu 2018. godine, a rok za završetak je druga polovina 2022.

Izvor: Tanjug
Foto: Facebook/Зорана Михајловић

PREUZMITE MOBILNE APLIKACIJE

Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.

Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74

Ostavite komentar

Unesite pojam i stisnite enter