parovi prijava happy zvezda prijava kviz happy talent šou

MEDITERANSKA ISHRANA: Malo šećera i dobre masti za dugovečnost!

Italijansko selo Piopi smatra se najzdravijim selom na svetu i proglašeno je domom mediteranske ishrane od strane UNESCO-a. Britanski kardiolog Asim Malotra proučio je njegove žitelje da bi utvrdio vezu između njihove ishrane i opšteg zdravlja.

Naime, dr Malotra je poznat po svom zagovaranju ishrane koja sadrži malo ugljenih hidrata, a dosta korisnih masti. Upravo ishrana stanovnika Piopija, koji često dožive i po 100 godina, kao da potvrđuje njegove preporuke. 
Ishrana i način života njegovih stanovnika značajno doprinose njihovoj dugovečnosti. Dr Malotra je konstatovao da seljani imaju malo stresa i spavaju sedam sati noću. Takođe, ishrana im je bogata povrćem, maslinovim uljem i ribom. Pored toga, retko jedu meso i mlečne proizvode i izbegavaju previše šećera. 
"Da, seljani jedu pastu - ali samo u malim količinama, a retko se koriste šećerom. Dezert jedu samo nedeljom, picu jednom ili dvaput mesečno. Ne idu u teretanu, ali su stalno u pokretu… Ipak je ishrana glavni faktor. Ona više doprinosi oboljenjima i smrtnosti nego fizička neaktivnost, pušenje i alkohol. To treba da bude poruka lekara - hrana je lek. Ne postoji tako nešto kao što je zdrava težina, ali postoji zdrava osoba. Tome treba da težimo. Ako bismo živeli kao stanovnici Piopija, to bi značilo da bi se broj smrtnih ishoda od kardiovaskularnih oboljenja, koji iznosi 20 miliona godišnje, smanjio", napisao je dr Malotra u članku za engleski časopis "Sandi ekspres".
Mnoga druga istraživanja su potvrdila dobrobiti od mediteranske ishrane, među njima i skorašnje istraživanje univerziteta Harvard. Evo šta je izjavio vođa tog istraživanja, profesor Ralf Stjuart: "Glavna poruka je da određene namirnice - a posebno voće i povrće - izgleda snižavaju rizik od srčanih napada i šlogova, a ta dobrobit se ne može objasniti tradicionalnim faktorima rizika kao što su dobar i loš holesterol ili krvni pritisak. Ako jedete više tih namirnica u odnosu na druge, možete da smanjite rizik. Naše proučavanje nije našlo dokaze da je umerena konzumacija namirnica kao što su bela testa i hlebovi, namirnice pržene u dubokom ulju, šećeri i deserti štetna".  

 

Zdravahrana.com
Foto: Arhiva

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost