Izvor: NAUKA TELEGRAF
25.10.2023 u 17:43

BILO VODE I ŽIVOTA: Novi dokazi rovera Kjuriositi o uslovima za život na Crvenoj planeti

U istraživanju korišćene slike sa Marsa, skenovi stena ispod Meksičkog zaliva i kompjuterske simulacije

Zahvaljujući kombinaciji slika koje je napravio rover Kjuriositi američke agencije NASA, skenova stena ispod Meksičkog zaliva na Zemlji i kompjuterskih simulacija geolozi su otkrili ostatke nekadašnjih reka u više kratera na Marsu

Tim istraživača koji je proučavao podatke iz kratera Gejl koje je poslao Kjuriositi otkrio je dokaze da su reke nekad postojale na Crvenoj planeti, kao i da su verovatno bile češća pojava nego što se pretpostavljalo.

EVO OBJAŠNJENJA! Zašto Zemljino jezgro curi?

– Otkrivamo dokaze da je Mars verovatno bio planeta reka – rekao je Bendžamin Kardenas, geonaučnik sa Državnog univerziteta Pensilvanije i glavni autor studije objavljene u Geophysical Research Letters.

Na Zemlji reke su važne za cikluse koji imaju pozitivan uticaj na život. Otkriće dodatnih dokaza o nekadašnjem postojanju reka na Marsu može biti dobar znak u potrazi za znacima života na ovoj planeti.

– Naše istraživanje pokazuje da je Mars možda imao mnogo više reka nego što se ranije mislilo, a to daje optimizam u potrazi za ostacima života na Marsu. To nam pokazuje da je veći deo planete nekad imao uslove za život – rekao je Kardenas.

Kjuriositi je ranije procenio da je krater Gejl, prečnika 154 kilometra, nekad bio ispunjen vodom u tečnom stanju.