parovi prijava happy zvezda prijava kviz happy talent šou

OPUŠTANJE TELA I DUHA: Meditacija u pokretu!

Osim što je efikasna u poboljšanju mentalnog i fizičkog zdravlja, meditacija je i beskrajno fleksibilna disciplina. Meditiranje u sedećem položaju je najuobičajenije, ali ako nemate vremena za to, probajte da meditirate dok se krećete.

Meditacija u pokretu podrazumeva jednostavne pokrete koji se ponavljaju, tako da dok se krećete možete da pronađete mir u sebi. Sve što vam pomaže da se fokusirate na disanje (ili vam bar ne smeta da se na njega fokusirate) je pozitivno.

HODANJE
Ako ste nekad hodali po lavirintu i bili mirni i fokusirani, već ste iskusili „hodajuću“ meditaciju. (Inače, ako niste znali, lavirint je prvobitno i stvoren za meditaciju.) Ipak, nije vam potreban lavirint da biste dostigli mir i fokusiranost, a kako su poznate staze najbolje, možete ovu vrstu meditacije praktikovati na mestima na kojima se osećate bezbedno da se opustite, „isključite“ za svet oko sebe i „uključite“ za unutrašnji svet.

CRTANJE
Crtanje može da vas dovede u stanje slično meditaciji. Ako već niste crtali, možete da probate sa tzv. zentangle metodom koja podrazumeva crtanje apstraktnih slika ponavljanjem  jednog ili više uzoraka. Ovi uzroci napravljeni od naizgled zapetljanih linija kreću od jednostavnih obrazaca koji se postepeno razvijaju u složene dovodeći vaš um u meditativno stanje.

BOJENJE
Knjige za bojenje su u poslednjih nekoliko godina postale veoma popularne, a jedan od razloga je i taj što su korisne za meditaciju. Za razliku od crtanja, bojenje već nacrtanih slika ne traži prethodno znanje da biste počeli time da se bavite.

PEVANJE
Meditacija kroz pevanje je drevna spiritualna tradicija, a čak i danas je sastavni deo molitve u hrišćanstvu, budizmu, sufizmu, hinduizmu, judaizmu. Kod pevanja se fokusiramo na disanje, a ponavljanje određenih reči i ritmova čini da oni koji su naklonjeni muzici dospeju u meditativno stanje, posebno kad im muzika postane bliska.

KUĆNI POSLOVI
Čak i određeni kućni poslovi mogu da pomognu u meditaciji. Usisavanje, pranje sudova, peglanje, i svaka druga rutinska kućna aktivnost kod koje se ponavljaju isti ili slični pokreti i redosled radnji daju vam mogućnost da se usredsredite na svesno disanje i da ispraznite um dok ih obavljate. Koristite istu osnovnu tehniku kao kod „sedeće“ meditacije – kad god spoljne misli „krenu u napad“, nežno ih odgurnite, fokusirajte se na disanje i pokrete ruku u tišini.

PLIVANJE
Svi koji vole da plivaju, već se automatski fokusiraju na disanje, osećanje vode oko sebe, kao i na pokrete tela kojim je savladavaju. Dovoljno da dospete u medititavno stanje uma.

 

Zdravahrana.com
Foto: Arhiva

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost