DOBRO OBRATITE PAŽNJU: Poboljšaćete zdravlje ako ove navike radite ujutru umesto uveče!

 

Neke navike su zdrave bez obzira na to u koje doba dana ih radite, kaže psihoterapeut Lindzi Kuk, navodeći kao primer meditaciju, jogu, vežbanje pozitivnih misli...

Ipak, nije tako sa svim – neke navike poput uzimanja vitamina, čitanja vesti, ispijanja kafe... zdrave su ako ih radite ujutru, ali ne baš tako zdrave uveče.

Uzimanje vitamina

- Postoje neki vitamini koje je bolje uzimati ujutru jer u suprotnom mogu da utiču na spavanje ako ih uzimate uveče - kaže nutricionistkinja Lisa Ričards.

Na primer, vitamin B bi trebalo uzimati ujutru jer povećava nivo energije tokom dana, pa ćete tako imati dovoljno energije za ceo dan.

- Ako uzmete vitamin B uveče, moguće je da nećete moći da zaspite - dodaje Ričards.

Unošenje kofeina

Psiholog i neuroterapeut dr Ketrin Džekson kaže da je mnogo bolje ako ujutru popijete kafu, čak ili pojedete čokoladu, nego da to uradite uveče.

- Kofein ostaje u organizmu čak i šest sati nakon unšenja - kaže doktorka, dodajući da može da vam ometa san ako ga unesete uveče.

Kad smo već kod toga, važno je napomenuti da kofein ne deluje isto na svakoga, pa zato neki ljudi mogu da ispiju kafu i odmah nakon toga bez problema utonu u san.

Vežbanje

Kada je reč o vežbanju, jednostavno nisu svi u mogućnosti da vežbaju ujutru, što ne znači da ne treba da ne treniraju uopšte. Ipak, ako imate vremena za to, dr Džekson tvrdi da je najbolje da trening odradite ujutru.

- Vežbanje uveče može da ometa ciklus spavanja. Prilikom vežbanja se u mozgu oslobađaju hemikalije koje nas održavaju budnim - objašnjava ona.

Sa druge strane, te hemikalije su sjajne jer vam daju energiju tokom dana, zbog čega je idealno da ujutru vežbanjem povećate nivo energije.

Uživanje u desertu

Nutricionistkinja Kerolin Din upozorava da konzumiranje slatkiša uveče može da bude uzrok buđenja tokom noći, kao i potrebe za noćnim mokrenjem jer telo kroz urin pokušava da izbaci višak glukoze i reguliše nivo šećera.

Zato je mnogo bolje da desert pojedete ujutru ili tokom dana, kako biste izbegli ove "noćne muke".

Veliki obrok

Doručak je definitivno najvažniji obrok dana, potvrđuje dr Arun Kaušik, dodajući da je obrok bogat proteinima, ugljenim hidratima i zdravim mastima upravo ono što vam ujutru treba.

Sa druge strane, ako veliku porciju hrane pojedete uveče, to može da stvori probleme u varenju i loše utiče na san. Melatonin, koji se u telu proizvodi uveče, signalizira telu da zaustavi procese varenja do ujutru, što zaista nije dobro ako ste uveče pojeli veći obrok.

Srbija danas
Foto: Arhiva 

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Petak
04:30  Rano jutro
06:45  Dobro jutro Srbijo
11:30  Parovi - Jutarnja kafica
11:55  Vesti
12:00  Parovi - Jutarnja kafica
12:55  Vesti
13:05  Parovi - Jutarnja kafica
13:55  Vesti
14:05  Parovi - Jutarnja kafica
14:45  Serija: Suze moje sestre
15:30  Posle ručka
17:30  Telemaster
18:10  Kviz: Naslovna strana
18:30  Glamur
19:00  Upoznajte parove
21:00  Kviz: Soba sreće
22:00  Parovi - Vruća stolica
02:30  Parovi - Live