Izvor: TELEGRAF
09.11.2023 u 22:22

VAŽNO OTKRIĆE: Na Veneri ima kiseonika!

Tim astrofizičara iz Nemačke detektovao je atome kiseonika na sunčanoj strani atmosfere Venere. U tom projektu, čiji su rezultati objavljeni u Nature Communications, grupa je proučavala podatke koje je prikupio avion-teleskop SOFIA (Stratosferska opservatorija za infracrvenu astronomiju) kako bi otkrila više o elementiuma i molekulima u atmosferi Venere.

Naučnici dugo veruju da atomska forma kiseonika postoji i na sunčanoj i na tamnoj strani Venere. Dok su visoke koncentracije ugljen-monoksida i ugljen-dioksida izmerene u atmosferi planete, otkrivanje dokaza o postojanju kiseonika u osnovnoj formi bilo je znatno teže jer on ima tendenciju da se vezuje za druge elemente.

SABLASNO OTKRIĆE: Rendgenski teleskop snimio avetinjski prizor „kostura“ u dalekom svemiru

Ranija istraživanja pokazala su postojanje atoma kiseonika na tamnoj stani Venere, ali do sada nije primećen na onoj strani koja je uvek okrenuta ka Suncu.

Ovog puta tim naučnika se koncentrisao na 17 tačaka atmosfere sakrivenim u gomili podataka aviona-teleskopa. Otkrili su atome kiseonika na svih 17 tačaka.

Naučnici veruju da kiseonik nastaje kada zračenje Sunca razbije molekule ugljen-monoksida i ugljen-dioksida. Smatraju da oni zatim odlaze i na tamnu stranu zbog jakih vetrova u atmosferi Venere. Tamo se oni verovatno spajaju u molekule kiseonika i reaguju sa drugim elementima.