Izvor: HAPPY BSC
10.03.2022 u 19:00
0

BONTON GOSTIJU WELLNESS & SPA CENTARA: Peđa Filipović za Happy BSC otkriva mnoge TRIKOVE!

Iako se nazire kraj pandemije Koronavirusa još uvek su na snazi određene mere.

 Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE

Poznato nam je da wellness turizam spada u jedan od najstarijih turističkih pravaca. Ovo naročito ako se uzme u obzir način na koji su Grci i Rimljani dolazili do blagostanja. Takođe putovanja srednjevekovnih hodočasnika kao i nekadašnjih letovanja Evropskog imućnog sloja na obalama mora u 18. i 19. veku.

U poslednje dve decenije, beleži se trend rasta broja korisnika wellness usluga.

Zanimalo nas je kako izgleda „život“ u wellness i spa centrima, te smo pitali prvog wellness ambasadora Srbije, čuvenog Peđu Filipovića da nam otkrije kakav bonton gosti treba da primenjuju kada se nađu u ovim poopularnim kućama: 

BONTON GOSTIJU WELLNESS& SPA CENTARA

1) Na samom ulasku u centar čeka vas osoblje na recepciji. To su vaši domaćini koji će vam predstaviti sadržaj ,tretmane i upoznati vas sa objektom. U toku upoznavanja i predstavljanja uz poverenje poklonite im i srdačan osmeh. 

2) Ukoliko želite samo da pogledate sadržaj centra i upoznate se sa rasporedom prostorija ,u obilazak idete isključivo nakon što preko obuće nazujete papirnate naglavke . Ovo je neophodno iz higijenskih razloga. Naglavci vas čekaju pred sam ulaz u wellness a obezbeđuje ih centar za goste. 

3) Imajte razumevanja da će vam biti omogućeno da pogledate prostorije u kojoj nema gostiju. Ne insistirajte da vam domaćini otvaraju vrata slane sobe, saune, hamama itd. ukoliko se neko od gostiju u njima opušta. Ako se odlučite da ostanete u centru, prvo odlazite u garderobu gde vas čeka sve što je neophodno za opuštanje- odlažete svoju garderobu u lokere a oblačite bade mantil . Tu su i peškir kao i papuče ili japanke .Vredne stvari , novčanike ne nosite sa sobom već ih držite pod ključem. 

4) Ukoliko se odlučite za korišćenje tretmana masaža I rituala, kao i sadržaje  u wellness centru neophodno je da pred sam ulazak popunite evidencioni list u kome su neophodni podaci važni za efikasno i bezbedno uživanje. Imajte strpljenja par minuta da odgovorite na pitanja vezana za vaše zdravstveno stanje. Odgovore na pitanja popunjavate iskreno,što signalizira terapeutu da li ste indikovani ili kontraindikovani za korišćenje određenih sadržaja. Ujedno je ovo i važan pravni dokument koji štiti kako vaša prava tako i instituciju kojoj ukazujete poverenje. Pravi domaćini će vam ,ukoliko imate npr. povišen krvni pritisak, probleme sa proširenim venama, srčane smetnje, patite od dijabetesa itd. preporučiti šta da izbegavate a šta i koliko možete bezbrižno koristiti. Finska sauna, hamam, ozonoterapija, kapsule, razne vrste masaža, sa toplim,hladnim procedurama nisu svima preporučljive. 

5) Ukoliko se prvi put srećete sa nekim programima, prvi put ste u wellness centru ne stidite se i ne libite da pitate sve što vas zanima. U cilju pozitivnih efekata na zdravlje tačno je određeno preporučeno vreme boravka u slanoj sobi, sauni, turskom kupatilu, način ponašanja nakon izlaska iz njih itd. Pitajte i za preporuku najboljih kombinacija za pomoć u vašim očekivanjima- rasterećenje od zapisa stresa, nervoze, nesanice, depresije, osećaja nedostatka energije, podizanja tonusa kože, bolje oksigenacije organizma, anti age efekte itd.. Zaposleni u wellness centru su tu zbog vas i sa puno ljubaznosti i strpljenja dužni su da vam odgovore na svako pitanje i upute vas.

6) U toku boravka u wellness centru,posebno u zonama relaksacije, spa zoni, delu u kome se primenjuju tretmani nemojte vikati i glasno komunicirati. I vi ste tu kao i ostali sa namerom da se opustite i vibrirate sa energijom oaze i muzikom koja opušta. Govorite tiše i ne ometajte druge.

7) Izbegavajte nošenje mobilnih telefona i drugih komunikatora u prostorije wellness centra. Postoje posebno predviđena mesta, barovi, kafei u centru gde možete na ovaj način komunicirati. Posebno obratite pažnju da nije umesno fotografisati ljude koji se opuštaju, sede u sauni, slanoj sobi, dremaju na tepidarijumima itd…U mnogim centrima ovo je zabranjeno.

8) Ne koristite sadržaje wellness centra ukoliko ste u alkoholisanom stanju. Sigurno vam tada neće prijati visoka temperatura u prostorijama, mirisna isparenja, para koja dolazi sa raznih strana.  Za vaše postupke odgovarate samo vi. Nije preporučljivo ni da neposredno nakon obilnih obroka koristite sadržaje centra. Posvetite se opuštanju ili pre obedovanja ili dva šta nakon obroka.

9) U wellness centar se ne unosi ništa od hrane i pića. Ne mrvi se pored ležaljki. Obično su u spa zonama i sobama za relaksaciju postavljeni aparati sa vodom i čašama. Naručite preko recepcije wellness centra kafu, limunadu, čaj. Ako u međuvemenu ogladnite voćnu salatu ili lakši obrok konzumirajte u bifeu centra a ne u samoj zoni.

10) Kao što vodite računa o sebi, poštujte i druge ljude. Ukoliko imate problem sa gljivičnim infekcijama, kožnim problemima čiji se uzročnik može preneti , ne koristite sadržaje ,posebno đakuzi  i vodene sadržaje kako ne biste preneli infekciju drugima. Na svakome od nas je da negujemo kolektivnu odgovornost i ozbiljnost.

11) Na ležaljkama, na toplim kamenim ležajevima , na klupama u sauni, u slanoj sobi, sedite na svom peškiru koji ste dobili u garderobi ,ne direktno i samo u vešu na podloge. U saunu ne unosite niśta sem.peškira na kome sedite I skinite metalni nakit sa sebe.

12) Ako vam nešto zasmeta ili vas neko od gostiju uznemirava ,obratite se zaposlenima u  centru i zamolite ih da odreaguju. Nemojte se upuštati u konflikte i stalno budite svesni činjenice da ste došli da se opustite, uživate i da investirate samo u vaše vreme.

13) Ukoliko se odlučite za tretmane masaža poštujte pravila i protokole tretmana. Poštujte i vašeg terapeuta i zapamtite mu ime. Signalizirajte pred tretman na kom mestu biste želeli da se u toku tretmana duže zadrži, da li vas nešto boli,da li ste došli samo  zbog relaksacije ili očekujete da se odagna neki od problema i zapisa na vašem telu. Ne intimizirajte se sa terapeutima i poštujte njihov rad. Izbagavajte priču i provokacije bilo kog tipa. Ne zaboravite da posao terapeuta može raditi vaše dete, suprug,supruga, majka, sestra,brat… Nemojte ih ni jednog trenutka dovesti u situaciju da se osećaju poniženi ili nesigurni. Ako želite terapeuta da nagradite, ne dovodite ga u neprijatnu situaciju i nestavljajte mu novac u džep već prilikom plaćanja računa na recepciji planirani tips odvojite za vašeg teraputa i signalizirajte da je to deo za njega.

14) Ljudima koji rade i daju sve od sebe kako bi vaše uživanje i odmor bili potpuni znači vaše mišljenje. Napišite u knjigu utisaka isksutvo, dajte sugestiju, pohvalite, signalizirajte eventualni nedostatak ako ste ga primetili.. 

15) Nakon završetka boravka u wellness centru, bade mantil, peškir, papuče odložite u korpu predviđenu za to. 

16) Pri napuštanju wellness centra osmehnite se i zahvalite ljudima koji su dali sve od sebe da potpuno uživate.

PREUZMITE MOBILNE APLIKACIJE

Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.

Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74

Ostavite komentar

Unesite pojam i stisnite enter