Izvor: Tanjug
13.02.2023 u 09:45

ASTEROID UŠAO U ZEMLJINU ATMOSFERU: Osvetlio nebo nad Lamanšom (VIDEO)

Mali asteroid ušao je rano jutros u Zemljinu atmosferu i viđen je kako osvetljava nebo iznad Lamanša, stvarajući efekat zvezde padalice.

Meteorid veličine jednog metra ili mali asteroid viđen je jutros nešto pre 03.00 sata po srednjeevropskom vremenu, objavio je BI-Bi-Si (BBC).

Korisnici društvenih mreža, pojedini sa sedištem u južnoj Engleskoj, podelili su snimak asteroida koji je nazvan Sar 2667.

To je tek sedmi put da je unapred predviđen udar asteroida.

Evropska svemirska agencija objavila je na Tviteru da je to znak brzog napretka u globalnim sposobnostima otkrivanja asteroida.

Agencija je ranije saopštila da se očekuje da će asteroid bezbedno ući u zemljinu atmosferu u blizini francuskog grada Ruana.

Međunarodna meteorska organizacija, neprofitna organizacija sa sedištem u Belgiji, saopštila je da bi objekat trebalo da uđe na oko četiri kilometra od francuske obale i da će stvoriti efekat „vatrene lopte“.

Poslednji asteroid za koji je unapred predviđeno da će ući u atmosferu Zemlje viđen je na nebu iznad Ontarija u Kanadi u novembru prošle godine.