Izvor: HappyBSC
23.07.2020 u 10:27

MAPA ZAVRŠENA POSLE 20 GODINA Asrofizičari iscrtali istoriju univerzuma (VIDEO)

Udruženje astrofizičara kreiralo je najveću svetsku trodimenzionalnu mapu univerzuma, što je projekt na kojem su radili 20 godina i koji će pomoći u boljem razumevanju istorije svemira.

Sloan Digital Sky Survey (SDSS), projekt u kojem su učestvovale stotine naučnika iz desetina institucija širom sveta, decenijama je prikupljao podatke i mapirao univerzum teleskopima. Pomoću ovih merenja, koja su obuhvatila više od dva miliona galaksija i kvazara formiranih tokom 11 milijardi godina, naučnici sada mogu bolje da razumeju kako se svemir razvio – piše CNN.

– Poznajemo drevnu istoriju univerzuma i njegovu nedavnu istoriju širenja prilično dobro, ali postoji jaz u tome kako se razvio. Pet godina smo radili kako bismo ispunili taj jaz i osigurali neke od najvažnijih pomaka u kosmologiji u poslednjoj deceniji – rekao je astrofizičar Kajli Davson s Univerziteta u Juti, koji je vodio tim naučnika koji je objavio rezultate SDSS-a.

Mapa, 3D, otkrila je rane materijale koji definišu strukturu univerzuma, počevši od vremena kada je univerzum bio star tek 300.000 godina. Istraživači su merili kako se svemir brzo širio kroz istoriju.

– Ovo istraživanje nam omogućava da sva ta merenja povežemo u sveobuhvatnu priču o širenju svemira – rekao je Vili Percival s Univerziteta u Vaterolu.

Tim je, takođe, identifikovao misterioznu nevidljivu komponentu univerzuma koja se zove tamna energija, zbog čega je širenje svemira počelo da se ubrzava pre otprilike šest milijardi godina. Od tada se svemir samo nastavio da se širi sve brže i brže.