Izvor: Alo
24.11.2023 u 18:40

PALEONTOLOZI OTKRILI NOVU VRSTU DINOSAURUSA: Bili su brzi, trčali su po drevnim dinama

Brazilski naučnici juče su objavili otkriće nove vrste dinosaurusa, brze životinje koja je živela u pustinji tokom ranog perioda krede i identifikovana je po otiscima stopala. Nova vrsta, nazvana Farlovichnus rapidus, bila je mala mesožderka, visoka oko 60-90 cm, prema naučnicima. Otkriće je objavljeno u naučnom časopisu Cretaceous Research.

„Prema velikom rastojanju između pronađenih otisaka stopala, moguće je zaključiti da je reč o veoma brzom dinosaurusu koji je pretrčao drevne dine“, navodi se u saopštenju. Period rane krede trajao je od 145 do 100 miliona godina pre nove ere.

Fosilizovane „tragove“ dinosaurusa, kako ih nazivaju naučnici, prvi je pronašao 1980-ih italijanski sveštenik i paleontolog Đuzepe Leonardi u gradu Ararakuari u državi Sao Paulo.

Leonardi je 1984. poklonio Brazilskom muzeju nauka o Zemlji jedan od uzoraka otisaka pronađenih u takozvanoj formaciji Botucatu, grupi stena koje je formirala drevna pustinja dina. Otisci stopala se razlikuju od svih drugih poznatih otisaka stopala dinosaurusa, rekao je paleontolog Rafael Kosta.