parovi prijava happy zvezda prijava kviz happy talent šou

FITNES STRUČNJAK SAVETUJE: Ovo je hrana koju nikako ne smete jesti pre treninga!

Bez obzira da li u teretani radite na definiciji ili bildujete mišiće, jedna stvar ostaje ista: vašem telu je potrebno pravilna ishrana za napore. Ono što izaberete da jedete i pijete pre treninga može da vas podstakne na uspeh, dok pogrešni izbori mogu ometati vaš napredak.

Pre nego što sledeći put odete u teretanu, obratite pažnju na ono što ste stavili u tanjir. Ovi šest grešaka u ishrani mogu vam napraviti štetu, bez obzira na cilj, koji želite da ostvarite u teretani.

Gazirani sokovi

Gazirani sokovi sadrže karbon dioksid, koji stvara karbonizaciju. Ovi mehurići čine  ljude da se osećaju nadutim ili mogu stvoriti bol u stomaku, kaže Pamela Hinton, direktorka doktorskih studija na Univerzitetu u Mizuri.

Većina ugljen-dioksida izbija kroz usta i nos, ali neki stignu do želudca, što može da izazove kratkotrajno nadimanje. Određena neugodnost je dobra kada vežbate, kao kad osetitete upalu mišića prilikom poslednjih nekoliko ponavljanja. Ipak, gazirana pića će vas naterati da se osećate napeto što vas može sprečiti da ostvarite pun potencijala. Umesto toga, za hidriranje koristite flašu obične vode.

Hrana bogata vlaknima

Hrana bogata vlaknima je možda dobra za vaša creva i liniju, ali može loše uticati na trening. Više vremena potrebno je da se svari brokoli, žitarice sa visokim sadržajem vlakana i druge mahunarke.

- Umesto da krv struji ka vašim mšićima, ona će se raspoređivati ka digestivnom traktu - objasnila je Hinton.

To znači da vaši mišići ne dobijaju kiseonik, šećer i aminokiseline potrebno tokom treninga.

Ravnoteža ugljeni hidrati/proteini

Ugljeni hidrati su poželjni izvor energije. Ljudsko telo pretvara ugljene hidrate u šećer, koje se onda apsorbuju u krvotok, putuju u ćelije i može da se koristiti za energiju.

- Mnogi sportisti misle da im ugljeni hidrati nisu potrebni. Naši mišići, naš mozak, uglavnom funkcionišu na ugljenim hidratima. Tokom anaerobne aktivnosti, ugljeni hidrati su jedini izvor energije. Bez ugljenih hidrata, neće biti dovoljno energije za naporan trening - profesor na Univerzitetu Arizona Veronika Mulins.

Pored ugljenih hidrata, važni su i proteini, jer unapređuje održavanje i rast mišića i štiti od razgradnje mišića.
- Ako sportista ne konzumira dovoljno proteina, telo će razbiti mišićno tkivo, što će dovesti do ukupnog gubitka proteina i smanjenja performansi - dodala je Mulins.

Orašasti plodovi

Svi misle da su orasi i orašasti plodovi super hrana, ali većina su masti. Masti poput vlakana sporije putuju kroz telo. Orasi, sir i avokado sadrže proteine, što je dobro, ali se ne savetuju pre vežbanja zbog velike količine masti.
Svakako nećete jesti brzu i prženu hranu. Nju biste trebalo da izbegavate šest do osam sati pre treninga.

Hleb

Hleb je pun glutena, koji se teško vari. Zato nam velike količine hleba smetaju, posebno ako se spremate da odete u teretanu. Do nelagodnosti može da dovede i hrana bogata kompleksnim ugljenim hidratima, kao što je smeđi pirinač i slatki krompir, što može dovesti do nelagodnosti.

Ljuta hrana

Ljuta i začinjena hrana može izazvati nelagodnost i kiselinu u želudcu. Da biste prepoznali koja hrana vam prija, vodite dnevnik ishrane i uzmite u obzir neželjene reakcije nakon što jedete.

 

Izvor:Telegraf.rs
Foto:Arhiva

Preporučene vesti



Podeli novost