Izvor: Tanjug
06.06.2023 u 21:38

KINEZI PRODIRU U UNUTRAŠNJOST ZEMLJE: Tvrde da će otkriti nezamislivo!

Kina je počela danas da buši jednu od najdubljih rupa na svetu u potrazi za otkrićima duboko u Zemlji, jer će, kako se najavljuje, usko okno od oko 11.000 metara stići duboko u Zemljinu koru.

Na ovaj način Kina želi da istraži nove granice, a kopanjem svoje najdublje bušotine nastoji da prouči područja planete duboko ispod površine.

Bušenje je počelo danas u pustinji u basenu Tarim u severozapadnom kineskom regionu Sinđang, javila je kineska državna novinska agencija Sinhua. Sa planiranom dubinom od 11.100 metara, usko okno prodreće u više od 10 kontinentalnih slojeva i stići do sistema krede u Zemljinoj kori, niza slojevitih stena starih 145 miliona godina. Očekuje se da će projekat biti završen za 457 dana, a duboka istraživačka bušotina omogućiće naučnicima da proučavaju unutrašnju strukturu i evoluciju Zemlje i obezbede podatke za geonaučna istraživanja. Tehnički stručnjak uključen u operaciju Vang Čunšen, opisao je to kao hrabar pokušaj istraživanja nepoznate teritorije Zemlje i proširenja granica ljudskog razumevanja.

PROCURELA DOKUMENTA: CIA ZNALA DA ĆE UKRAJINCI DIĆI U VAZDUH SEVERNI TOK

Međutim, to neće biti lak projekat, a oprema, koja teži više od 2.000 tona, projektovana je da izdrži podzemne temperature do 200 stepeni Celzijusa i atmosferski pritisak koji je 1.300 puta veći. Pored ekstremnih uslova duboko ispod površine, ovom izazovu dodatno će doprineti teško okruženje Tarimskog basena, koji je dom najtoplije i najsušnije pustinje u Kini. Projekat je deo namere zemlje da istraži nove granice u svemiru i ispod površine Zemlje.

Kineski predsednik je 2021. godine pozvao vodeće naučnike u zemlji da uklone barijere u različitim oblastima, uključujući i istraživanje Zemljinih dubina. Si Đinping je takođe naglasio potrebu za povećanjem domaćeg snabdevanja energijom, navodeći kineske energetske gigante da traže prirodne resurse.