Izvor: N1
28.03.2024 u 18:35

ZEMLJI SE PRIBLIŽAVA „ROGATA“ KOMETA: Biće vidljiva golim okom posle 70 godina

Evropska svemirska agencija (ESA) objavila je da će "rogata" kometa 12P/PonsBrooks biti vidljiva sa Zemlje prvi put nakon 70 godina.

Prvi put ju je uočio astronom Žan-Luj Pons 12. jula 1812, a kometa 12P je zatim ponovo otkrivena u svom sledećem prolazu blizu Zemlje, 1883. godine, od strane Vilijama Roberta Bruksa, po kome je i dobila ime.

pixabay.com

Njeno jezgro, široko 30 kilometara, je neka vrsta prljave snežne grude, aglomeracije leda, prašine i kamenitog materijala, koja oslobađa gas i prašinu u blizini Sunca.

Jedna važna karakteristika komete je povećanje osvetljenosti, koje se naziva „izlivi“.

Tokom njenog sadašnjeg prolaska, već je deset izliva zabeleženo od prošlog jula, prvi je bio nepravilnog oblika zbog kojeg kometa liči na čuveni svemirski brod „Milenijumski soko“ iz filma „Ratov zvezda“, a zbog čega je nazvana „rogata“ kometa.

Izlivi su takođe zableženi 1883. i 1954. godine, a sumnja se i da su viđeni iznad Kine 1385. i na italijanskom nebu 1457. godine.