9°C

Beograd

Photo: nasa

Izvor: happybsc

OBJAVLJENE PRVE FOTOGRAFIJE Rover NASA krstari po Marsu (VIDEO)

NASA-in rover "Perseverance" se prvi put kretao na površini Marsa, a kako se vidi na objavljenim fotografijama, robot od jedne tone je prešao kratku udaljenost pa se okrenuo u krug.

VESTI DANA

(UŽIVO) KINESKA AMBASADORKA U SRBIJI: Naši projekti se odvijaju u pravom pravcu, što je dokaz ČELIČNOG PRIJATELJSTVA (VIDEO)

DETALJI O BELIVUKU I MAFIJI: Vučić najavio nove informacije koje će izneti DANAS NA SEDNICI SAVETA BEZBEDNOSTI

APEL DR. UDOVIČIĆA: Ako se ovo desi IZGUBILI smo BITKU sa koronom, stabilni ljudi UMIRU za sat vremena!

DANAS SU VELIKE ZADUŠNICE: Evo šta je važno da se ne bi OGREŠILI

Već su prošle dve nedelje otkako je rover stigao na Mars, a plan američke agencije (NASA) je da "Perseverance" u roku od dve godine prijeđe 15 kilometara. Ključni cilj misije "Perseverancea" na Marsu su astrobiološka istraživanja koja uključuju potragu za znakovima drevnog mikrobnog života.

Rover će analizirati geologiju planeta i prošlu klimu i utrti put ljudskom istraživanju Crvene planete pa će biti prva misija koja će prikupiti i prikupiti uzorke marsovskih stena i regolita.

"Perseverance" je sletio u neistraženo područje - krater Jezero koji je nazvan po opštini u Jajcu i neke udoline koje vode do njega nose ime reka Sava, Neretva, Pliva i Una. Krater Jezero je zapravo jedno od najboljih mesta za istraživanje drevnog života jer je pre 3,9 milijardi godina verovatno bio ispunjen vodom. Dosadašnje analize pokazale su da su naslage u krateru bogate mineralima koji nastaju zbog pristutva vode, što znači da je tu nekada mogao da postoji i život.

U narednom periodu, misije koje NASA trenutno razmatra u saradnji s Evropskom svemirskom agencijom (ESA), trebale bi na Mars poslati svemirske letelice koje bi uzorke koje će prikupiti "Perseverance" vratile na Zemlju radi detaljne analize, piše BBC.

SAZNAJTE JOŠ

VLADIKA NIKODIM SMEŠTEN U KBC "DRAGIŠA MIŠOVIĆ: Pozitivan na koronu

SVE O MERAMA: Danas se zatvaraju objekti, rade samo ove delatnosti preko vikenda

VREME DANAS! Baba Marta se vraća - padaće sneg!

Misija Perseverance Mars 2020 deo je NASA-inog pristupa istraživanju Marsa preko baze na Mesecu. Uključuje misije Artemide na Mesec koje bi trebalo da pomognu u pripremi za ljudsko istraživanje Crvene planete.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)