parovi prijava happy zvezda prijava kviz happy talent šou

ISPITIVANJE POTVRDILO: Meditacija i joga proređuju posete lekaru!

 

Praktični Amerikanci, kojima nije svejedno koliko će puta ići kod lekara, utvrdili su da tehnike poput joge, meditacije i molitve smanjuju potrebu za lekarskom negom - i to u proseku skoro dvostruko po pojedincu.

Prema izveštaju Univerziteta Harvard, bolesti povezane sa stresom, kao što su depresija i anksioznost su treći najveći uzrok troškova u američkom zdravstvenom sistemu - ispred njih su samo rak i srčana oboljenja. Međutim, i ova dva vodeća uzročnika su i te kako povezana sa stresom!
Istraživači Instituta za mentalnu i telesnu medicinu Benson-Henri, pri Opštoj bolnici Masačusets, ispitali su koliko primena tehnika koje utiču na telo i um, kao što su meditacija, joga i molitva, utiče na korišćenje zdravstvenih usluga. Oni su pratili više od 4000 ljudi koji su učestvovali u programu obuke u relaksaciji i otpornosti na stres između 2006. i 2014. godine i uporedili ih sa odgovarajućom kontrolnom grupom pacijenata iz opšte populacije. Nakon što su utvrdili broj poseta lekaru tokom tog perioda, uključujući i odlazak u laboratorije, utvrdili su da su oni koji su učestvovali u programu obuke relaksacije i otpornosti tokom godina u kojima su praćeni u proseku 43% manje koristili zdravstvene usluge - što je, nema sumnje, izvanredan učinak. 
Najveće smanjenje u korišćenju zdravstvenih usluga bilo je u sledećim oblastima: gastrointestinalnoj, muskulo-skeletarnoj, neurološkoj i kardiovaskularnoj. Istraživači su zaključili da programi koji mogu da nauče ljude kako da se opuste predstavljaju korisno oruđe za poboljšanje zdravlja i smanjenje opterećenja zdravstvene službe, bez neželjenih posledica a po veoma niskoj ceni. 
Meditacija. To je veoma jednostavna tehnika, ali iznenađujuće efikasna. Nedavna proučavanja sprovedena na Tehničkom univerzitetu Mičigen pokazuju da je samo jedan sat prakse tzv. majndfulnes meditacije (razvijanja svesne pažnje) bio dovoljan da poništi mentalne i fizičke posledice stresa po organizam. Istraživači su takođe utvrdili smanjenje krutosti krvnih sudova kod osoba koje su vežbale, kao i bolju koncentraciju, smanjenje bola i poboljšan imunitet. 
Molitva. Snagu molitve potvrdila su naučna proučavanja. Obimna proučavanja Mofit centra za rak i Nortvestern univerziteta, koja su obuhvatila preko 44.000 ispitanika, utvrdila su da su oboleli od raka koji su imali izražena duhovna ili religiozna ubeđenja imali lakše simptome i bolje fizičko funkcionisanje. Rezultati ovih istraživanja objavljeni su u časopisu Cancer
Joga. Joga se pokazala tako efikasnom protiv stresa, da je u Kini započeta kampanja obuke u jogi, pod nazivom "Recite ne depresiji", u saradnji Univerziteta Peking i Instituta jogi joga, kako bi se smanjila depresija i strepnja među studentima.

Sve ove tehnike su danas dostupne svakom čoveku, lake su za učenje i primenu, ali je, nažalost, još uvek tek veoma mali broj ljudi svestan koliko su one efikasne i koliko dobrih stvari mogu da učine za naše psihičko i fizičko blagostanje.

 

Zdravahrana.com
Foto: Arhiva

Pratite nas na društvenim mrežama

Preporučene vesti



Podeli novost

HappyTV

Utorak
04:30 Rano jutro
06:45 Dobro jutro Srbijo
11:15 Letnji kamp Jutarnja kafica
11:40 TOP - SHOP
11:55 Vesti
12:05 Letnji kamp Jutarnja kafica
12:55 Vesti
13:05 Letnji kamp Jutarnja kafica
14:00 Letnji kamp - Live
15:30 Posle rucka
17:30 Telemaster
18:10 Kviz: Naslovna strana
18:35 Upoznajte Parove
21:00 Provodadžija
22:00 Letnji kamp - Live
02:30 Letnji kamp - Live