13°C

Beograd

Photo: freepik cookie_studio

Izvor: direktno

TESTIRAJTE SE! Znate li da komunicirate u vezi?

Dok analizirate znakove loše komunikacije, nemojte osuđivati sebe ili partnera. Što ste više objektivni, to ćete dobiti bolje rezultate, a mogli biste uzeti i olovku i papir i zapisati primere loše komunikacije koje primećujete i u svojoj vezi.

U FOKUSU:

PODIGNUTA OPTUŽNICA PROTIV MIROSLAVA ALEKSIĆA

VUČIĆ SA PREDSTAVNICIMA MMF: Predsednik Srbije putem video-linka razgovarao sa Martejnom i saradnicima (FOTO)

NAJNOVIJI KORONA PRESEK: Ohrabruje pad broja zaraženih, ali jedan podatak zabrinjava

RUSIJA PROTERUJE AMERIČKE DIPLOMATE: Proglašeni za nepoželjne osobe!

UTEHA ZA VIRTUS: Teodosić u idealnoj petorci Evrokupa

Označite ozbiljnost problema na skali od jedan do 10, a zatim pristupite zajedničkom rešavanju problema, savetuje psiholog Karla Mari Manli, koja je sastavila listu od 10 znakova koji vam ukazuju da imate problema u komunikaciji u vezi.

 

1. Neko mora da pobedi

Ako primetite da se vi ili vaš partner fokusirate na pobedu i da ste uvek u pravu, na pogrešnom ste putu. Zdrava komunikacija je saradnja i ima mesta za obe perspektive.

Ne pomaže: "Tako si iracionalan, samo grešiš."

Pomaže: "Tvoja perspektiva se razlikuje od moje. Želeo bih da znam više o tvom mišljenju kako bismo se bolje razumeli."

 

2. Sramota i krivica

Kada jedan partner razvije naviku da sramoti ili okrivljuje drugog, veza sigurno nema budućnosti. Umesto toga, fokusirajte se na problem, umesto da napadate onoga ko je pogrešio.

Ne pomaže: "Opet kasnimo sa računima. Da si pametniji, imao bi bolji posao i ne bismo bili u ovoj situaciji."

Pomaže: "Kasnimo sa plaćanjem računa. Hajde da sednemo i napravimo plan isplate duga. Uz malo timskog rada znam da možemo da vratimo finansije na pravi put."

 

3. Kritika umesto konstruktivnog razgovora

Iako su mnogi osetljivi kada im se kaže kako bi trebalo nešto da rade. Razlika između obične i konstruktivne kritike može biti suptilna, pa bi trebalo da pokušate da budete što pozitivniji kada želite nekome da skrenete pažnju na nešto.

Ne pomaže: "Potpuno si sebičan i nepromišljen. Ne pada ti ni na pamet da mi javiš ako zakasniš."

Pomaže: "Shvatam da saobraćaj može da bude nepredvidljiv, ali boli me kad mi ne daš do znanja da ćeš zakasniti."

 

4. Nema kontakta očima i govora tela

Ponekad nam govorom tela može reći mnogo toga. Lako je razviti negativne navike. Od kolutanja očima do ukrštanja ruku i odlaska usred razgovora, negativni govor tela signalizira nepoštovanje. Takva suptilna i manje suptilna ponašanja su pasivno-agresivni pokušaji da se na negativan način kontroliše razgovor. 

Ne pomaže: "Zašto kolutaš očima?"

Pomaže: "Osećam se veoma povezano s tobom kad me držiš za ruku i gledaš me dok razgovaramo. Osećam se viđenim, cenjenim i verujem da me razumeš i uvažavaš moja osećanja."

PROČITAJTE JOŠ:

NAJNOVIJE CIFRE: U Srbiji data 3.119.881 doza vakcina , evo koliko je ukupno revakcinisanih

ZNAK ZA UZBUNU! Ove promene na JEZIKU ukazuju na OZBILJNE ZDRAVSTVENE PROBLEME!

UHAPŠEN RAZBOJNIK IZ ŠAPCA: Upao u kuću bračnog para, vezao supružnike i uz pretnju pištoljem im tražio novac

5."Multitasking" ne pomaže

Ako neprestano radite nešto drugo dok razgovarate sa partnerom, rezultat je usitnjena pažnja, a to dovodi do nesporazuma i povređenih osećanja.

Ne pomaže: "Šta nije u redu sa tobom? Zar ne možeš da mi dozvoliš da radim druge stvari dok razgovaramo?"

Pomaže: "Ti si mi prioritet i važno je ono što kažeš. Dozvoli mi da završim ovo što radim kako bih mogao da se koncentrišem na razgovor."

 

6. Koristite bes i pasivno-agresivne i pasivne taktike

Kada su takva ponašanja norma, pozitivna komunikacija je gotovo nemoguća. Pasivno- agresivno ponašanje se koristi kada ne govorite istinu o onome što osećate ili jednostavno birate da "prećutite" nešto, ova navika sprečava razvoj zdrave komunikacije.

Ne pomaže: "Nisi normalan. Da li stvarno mislip da si dobar partner? Zašto jednostavno ne odeš odavde?"

Pomaže: "Zaista me razljuti kad ne prihvatiš moje mišljenje. Treba mi pauza da se smirim, idem u kratku šetnju i nastavićemo kad se vratim."

 

7. Upadanje u reč

Prekidanje drugog šalje poruku da ono što neko govori nije važno ili nije tačno. Ako tako nešto postane hronično, to dovodi samo do frustracije i nezadovoljstva.

Ne pomaže: "Stani! To što govorite uopšte nije tačno! Daj da ti kažem kako je bilo."

Pomaže: "Jasno mi je sve to što govoriš. Da li želiš još nešto da dodaš? Želim da se uverim da si gotov pre nego što kažem šta mislim."

8. Neslaganje prerasta u svađu

Svađa stvara atmosferu "rata", bes i nezadovoljstvo cvetaju i retko se svađa završi pozitivno. Diskusija o različitim mišljenjima  može pomoći paru da poboljša odnos jer će se oboje osećati bolje kada izraze svoje mišljenje, ali ako se svaka diskusija pretvara u svađu, onda su nema pozitivnog benefita.

Ne pomaže: "Uvek nešto želiš. Ako to nije novi automobil ili najnoviji hobi, onda želiš da putuješ. Sada želiš da preurediš dvorište. Kad je dosta?"

Pomaže: "Trenutno je preuređivanje dvorišta stresno. S obzirom na finansije, biće nam teško da to učinimo ove godine. Do tada možemo da štedimo. Šta mislite o tome?"

 

9. Tehnologija vam odvlači pažnju od razgovora licem u lice

Ako više volite da gledate razne ekrane umesto da komunicirate i povežete se sa partnerom, to je znak da nešto nije u redu. Intimna komunikacija je veština i zahteva vežbanje.

Ne pomaže: Ako sve vreme posvećujete poslu i ličnim interesima, a malo energije ostavljate za komunikaciju sa partnerom.

Pomaže: Svaki dan odvojite vreme za razgovor sa partnerom. Bilo da idete u šetnju, popijete kafu ili večerate zajedno, komunikacija i vaša veza će napredovati.

 

10. Vređaje, nezadovoljstvo i stari problemi

Ako partneri "guraju" probleme ispod tepiha umesto da ih rešavaju, nevolja će ih sačekati iza ćoška.

Neki se čak trude da zapamte stvari kako bi ih kasnije iskoristiti u svađama, a neki ne žele da rešavaju probleme jer je partner previše pasivno-agresivan i neće hteti da sarađuje. Drugi se nadaju da će problemi sami nestati ... 

Ne pomaže: "Neću ti oprostiti. Nije me briga ako si se izvinila. Želim da ceo život patiš zbog ovoga."

Pomaže: "Povređen sam i mislim da treba da dođemo do korena onoga što se dogodilo. Bojim se da ćeš me ponovo povrediti na isti način i važno mi je da zaista preuzmeš odgovornost za ono što se dogodilo."

Budite strpljivi sa pokušajima zdrave komunikacije, ali i uporni, uskoro ćete videti pozitivne rezultate

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

Komentari korisnika (0)


Ostavite komentar